My first few days. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bo Jansen - WaarBenJij.nu My first few days. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bo Jansen - WaarBenJij.nu

My first few days.

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo

29 November 2014 | Australië, Brisbane

Lieve mensen!

Ondanks dat ik best wel tegen de vlucht op keek, viel het me heel erg mee. Prima vlucht, genoeg kunnen slapen en de overstaptijd was ook perfect. Woensdagavond kwam ik rond 22u in m'n hostel aan. Na een douche stonden meteen al een paar kamergenoten klaar met een fles Vodka. "Drink een slok, kleed je aan en kom mee. Welkom in Australië!" Sure mate! Na het clubben ben ik met een van de kamergenoten nog naar de Sydney Harbour gelopen (Opera House en Harbour Bridge). Super mooi om dat snachts te zien. Overdag is alles toeristisch en chaotisch, maar snachts is het heel puur. Bijna geen mensen dus heel rustig. Echt de wandeling waard! Rond 5.30u lag ik in bed en, dat zal dan wel de jetlag zijn, om 7.45u was ik alweer wakker..

Mijn eerste dag in Sydney ben ik met Marvin, een Nederlandse vriend die onderweg is naar Nieuw-Zeeland, op pad geweest. In een parkje gelegen en ook weer bij de Harbour belandt. In het parkje lig je tussen de palmbomen en papegaaien, heel apart.. Wel leuk! Op de palmbomen en papegaaien na voelde het totaal niet alsof ik aan de andere kant van de wereld zit. Sterker nog ik waande me in het park gewoon in Amsterdam. Het door het centrum lopen is wel enorm chaotisch, de mensen lijken allemaal haast te hebben en de sfeer is meteen heel anders dan in de andere delen van de stad waar alles heel relaxed is. Savonds was er een bbq met Beer Pong en Killer Pool in de bar van het hostel. Helaas waren m'n skills niet goed genoeg om wat aussie dollars te winnen haha.

Vrijdagochtend ben ik naar Brisbane gevlogen. Ik was 4u eerder hier dan ik m'n hostel in mocht dus besloot naar de sportschool te gaan. Tgghh! *@&!^* Uphill, downhill. Soort van klinkertjes, chaos, stoplichten die weer op rood springen voor je doorhebt dat t groen is. Niet chill om zo je sportschool te zoeken als je een koffer van dik 20kg meesleurt. Waar ik me ook goed m'n kop mee heb gestoten is de lengte van de straten. Zowel in Sydney als Brisbane gebeurde het me al dat ik dacht in m'n straat te zijn, wat dan ook zo was, alleen lette ik er toen nog niet op dat ik dan bij nr. 1 was en bij nr. 509 moest zijn. Geloof me, stadswandeling hoor. Toen ik eenmaal bij m'n hostel was stond Michael meteen voor m'n deur. De jongen van Vodafone, reisverslag 1. Zo superleuk om hem te ontmoeten hier!! We zijn naar South Bank gegaan. Helaas heb ik geen foto's gemaakt, maar google het even alsjeblieft.. Mooooi! De bedoeling was vandaag naar Australia Zoo te gaan maar ik heb eindelijk eens lang kunnen slapen, dus dat schuif ik een dagje op. Morgen ga ik dus met koala's en kangaroos knuffelen! En een kleine krokodil als ik durf.. Sorry pap en mam ;)

Ik zit nu al een kwartier in een internetcafe en het voelt als tijdsverspilling, duuuus ik ga lekker naar het strand! Oh zomer, i love you.

PS. Jullie reacties onder mn verslagen vind ik zoooo leuk! Dankjulliewel!

Tot snel!
<3 b.

  • 29 November 2014 - 11:14

    Pappie En Mammie:

    Hoi Bo,

    Storm in Brisbane gelukkig goed overleefd. Zoals we al lazen op de app, gaat alles gelukkig prima.
    Al heel wat dingetjes gezien, en de komende dagen 3 dagen excursie naar Gold Coast en maybe een dagje Australia Zoo.

    Veel plezier daar de komende dagen, we horen wel weer en zien de foto's wel verschijnen op de app.
    Info over daar heb ik je nog doorgestuurd, dus loop maar eens de stad in voor de beste opties.

    Groetjes van ons, hier is het herst ! ! !


  • 29 November 2014 - 20:31

    Douwe En Renie:

    Hallo Bo, wat leuk om je belevenissen te volgen. Je hebt de "back pack" mentaliteit al te pakken! Thuisfront zo kort mogelijk (tijdverspilling). Genieten des te meer! Maak er wat moois van. Leafs fanút Kollumersweach.

  • 30 November 2014 - 13:12

    Ingeborg:

    Wow Bo, wat maak je allemaal mee daar; fantastisch ! Wat een ervaring zeg. Dat is wat anders dan Amsterdam of Voerendaal he? Geniet er maar van; dat neemt niemand jou meer af !

    groetjes,
    Ingeborg ( van Katerjach )

  • 04 December 2014 - 23:18

    Dees:

    Hihihi booo
    Je komt nog gespierd terug met die zware koffer van je sjouwen
    Na zo'n wandeling toch geen sportschool nodig!!!

    Ik ga snel je volgende verslag lezen :)

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 16454

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 01 December 2017

C U B A

25 November 2014 - 24 December 2014

AUSTRALIË

Landen bezocht: