Havana & Viñales - Reisverslag uit Havana, Cuba van Bo Jansen - WaarBenJij.nu Havana & Viñales - Reisverslag uit Havana, Cuba van Bo Jansen - WaarBenJij.nu

Havana & Viñales

Blijf op de hoogte en volg Bo

06 November 2017 | Cuba, Havana

Hehó. Ik ben in Cuba! ☀️

Havana en Viñales heb ik ondertussen al gezien. Mijn eerste twee dagen was ik in Havana, daarna heb ik twee dagen in Viñales doorgebracht.

Mijn reis is rustig maar fijn begonnen. In Havana trof ik Rimme, een Nederlandse jongen die ook alleen reist. Hij was net klaar met een groepsrondreis, dus zijn route kwam bijna ten einde. Hij heeft me wegwijs gemaakt met praktische zaken zoals de manier van reizen, geld en WiFi. Ik (lees: wij) hebben in Havana beide dagen rondgeslenterd. Héél veel niks gedaan. Gewoon gezeten, muziek geluisterd (want daar kom je niet onderuit in deze stad/dit land) en vooral mojitos gedronken. Mojitos (en Cuba Libre's) worden hier gedronken zoals koffie thuis. Echt. Verder heb je hier om je te verplaatsen de optie om te lopen of een taxi te nemen. Lopen hadden wij weinig zin in (want: tranquilo) en omdat oldtimers hier ook als taxi functioneren, werd 't een paar keer een taxi. Het kost ook helemaal niks allemaal. Je scoort een mojito prima voor 6 CUC en dat is omgerekend nog geen €5,00. Die 6CUC trouwens, is duur. Ik drink ze meestal voor 3CUC. Die taxi's dus.. We wilden (lees: ik wilde) naar Plaza de Révolution en ondanks dat Rimme het al had gezien in zijn tour en weinig bijzonders vond, ging hij mee. De lieverd. We besloten een Impala Cabrio te nemen die ons over de Malécon naar het Plaza de Révolution zou rijden. Lees de vorige zin nog eens. We besloten een Impala Cabrio te nemen die ons over de Malécon naar het Plaza de Révolution zou rijden. ♥️
In een Impala Cabrio over de Málecon rijden was een dikke vette check van onze checklist zonder dat we wisten dat het op onze checklist stond. De Malécon is een muur in Havana langs het water waar iedereen samenkomt. Klinkt simpel, is heel mooi.

Viñales stond ook op onze planning samen. Zaterdag ochtend zijn we in Havana vertrokken. De rit die 3u zou duren, duurde uiteindelijk 4,5u. We hadden eenmaal hier weinig zin om nog veel te gaan doen, dus besloten we om.. Jawel hoor, mojitos te gaan drinken. Helemaal mooi. Zondag zijn we in de ochtend gaan paardrijden over de valleien van Viñales. Ontzettend bijzonder, mooi en de moeite waard. Rimme zit al aan het einde van zn reis dus besloot de rest van de dag weer voor tranquilo te kiezen. Ik ben zelf nog naar cueva del Indio en Mural de la Prehistoria geweest.

Viñales als dorpje doet ontzettend schattig en terug-in-de-tijd aan. Je ziet continu een paard met wagen en het is rustgevender dan Havana. Vandaag reis ik verder. Waar naartoe is een verrassing, zowel voor jullie als voor mij. De bedoeling was de El Nicho watervallen in de buurt van Cienfuegos, maar het zou kunnen dat ik ervoor kies om naar Holguin te vliegen en mn route om te draaien uit praktische overwegingen.

Adiós Y hasta pronto, amigos ♥️

  • 06 November 2017 - 15:21

    Marco:

    Wauw, toppie!
    Keep us posted!

  • 07 November 2017 - 07:39

    Cor :

    Hoi Bo.

    Leuk om te lezen.
    Ben benieuwd of je reis vandaag goed gaat per vliegtuig naar de andere kant van Cuba.
    Houd ons maar op de hoogte, we lezen het wel via de app.
    Groetjes daar van ons en be carefull

  • 09 November 2017 - 18:02

    Cor :

    Tripje gehad met taxi met reisgenoten naar Trinidad Cuba.
    Heel wat uurtjes onderweg geweest zoals je zei.
    Wel.aparte beleving.
    Ben benieuwd hoe het daar bevalt.
    Lekker genieten van het strand Playa d'Ancun.

    Eerst maar ritje te paard naar de watervallen daar.
    Geniet ervan en ben voorzichtig.
    Grtjs

  • 18 November 2017 - 09:14

    Kimberley:

    Hey nichie,

    Wat leuk om je verhaal zo te lezen. Fijn om te weten dat je veilig bent aangekomen.
    Heeeeerlijk die Mojito’s! En hoe gaaf om in van die old timers rondgereden te worden.
    Klinkt alsof je daar wel goed zit! Heel veel plezier met je verdere reis en doe voorzichtig.

    Hier zit kleine pipje nog lekker warm bij mama..die is nog te verlegen om zich aan de wereld
    te laten zien.

    Dikke knuf! Van Tom, pip en mij ❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

C U B A

In een maand het eiland rond.

Recente Reisverslagen:

01 December 2017

Varadero chill.

24 November 2017

Een week deed ik niks, maar voelde ik meer..

17 November 2017

Stortbuien & salsa

06 November 2017

Havana & Viñales

01 November 2017

VAMOS! ✈️
Bo

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 16445

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 01 December 2017

C U B A

25 November 2014 - 24 December 2014

AUSTRALIË

Landen bezocht: