Nog één weekje.. - Reisverslag uit Voerendaal, Nederland van Bo Jansen - WaarBenJij.nu Nog één weekje.. - Reisverslag uit Voerendaal, Nederland van Bo Jansen - WaarBenJij.nu

Nog één weekje..

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo

17 November 2014 | Nederland, Voerendaal

Zo snel als het bedenken en boeken ging.. ging het de afgelopen maand ook. Het is ondertussen al maandagavond 17/11 wat betekend dat ik over een weekje in Amsterdam zit. Één nachtje slapen voordat ik dinsdagochtend naar Schiphol ga. Ergens vind ik het best eng. Mijn eerste verre vakantie, mijn eerste reis, mijn eerste keer alleen weg. Op dat weekje Spanje na. Dat was best stoer van me eigenlijk. Zullen m'n ouders niet beamen trouwens. Na een vakantie van 10 dagen Malgrat belde ik m'n ouders iets voordat de bus terug vertrok: Ja hoi. Ik kom niet naar huis, vind het wel lekker dus blijf nog even. Weekje of 5/6 ofzo. Doei. De rest van het gesprek bespaar ik jullie. De rest van die week ook. Ik stond in ieder geval een weekje later alweer met een zielig koppie op Barcelona Airport. Ik vond het super dat ik deed waar ik zin in had, maar heb er toch wel van geleerd dat iets van planning of voorbereiding niet mis is. Ja goed, young reckless and eh.. blonde. Ik denk trouwens wel dat daar mijn reiskriebels echt zijn begonnen! Of bij Alie haar verhalen.. Ik dwaal af. Sorry! Back to Australiaaaaa.

De afgelopen maand heb ik eigenlijk niet héél erg veel gedaan aan de reis. Natuurlijk m'n vliegtickets geboekt, visum geregeld en een hostel geboekt voor de eerste twee nachten. Verder heb ik een beetje gezocht op 'things to do' in de drie steden die ik ga bezoeken: Brisbane, Gold Coast en Sydney.

THINGS TO DO
- Ik heb het me in m'n hoofd gehaald te gaan skydiven, maar op een iets nuchterder momentje heb ik dat toch maar weer op een 'we zien wel even' lijstje gezet. Ik ben niet echt de grootste heldin namelijk..
- Ik wil gaan duiken/snorkelen in het Great Barrier Reef, maar wat daar precies de bedoeling van is besluit ik als ik eenmaal in Gold Coast ben.
- Surfles! Australië staat gelijk aan surfen, vind ik. Ook iets totaal nieuws voor me, maar als ik het ergens wil leren (of proberen) is Australie wel hét land daarvoor.
- Kangaroos zien
- Koala's knuffelen!
- Op het strand liggen
- Genieten
- Genieten
- Nog meer genieten en doet wat ik op dat moment wil.

Ik vind mijn vakantieplannen wel prima. Er staat nog vanalles op m'n lijstje hoor, maar dat bespaar ik jullie. Bepaalde dingen zien vooral. Houd gewoon m'n blog (en Facebook) in de gaten, er zullen vast foto's en nog meer verhalen volgen.

Morgen ga ik spullen klaarleggen en beginnen met inpakken. Dat kan gewoon, want daar is het zomer. Jurkjes, korte broekjes, bikini's. Wat een heerlijk vooruitzicht!

Oh en een kleine toevoeging: momenteel loop ik op krukken! Hiephoi wat een fijne timing.

I'll keep you posted!

<3 b.

  • 17 November 2014 - 22:13

    Petra :

    Ha Bo,

    Zeker spannend het avontuur tegemoet, is daar prachtig. Hoop dat je alles kunt doen wat je wilt maar onderschat de afstanden niet, duiken in Great barrier reef is mooi maar van Gold coast daarheen is ongeveer net zo ver als van ons naar Spanje, dus dan heb je het al snel over 1300 km. van Sydney rechtstreeks baar Brisbane is ook 900 km, van ons naar Oostenrijk, geeft al aan hoeveel je aan t reizen bent, maar dan zie je ook wat.
    Ben benieuwd naar je reisverslagen, heel veel plezier

    Gr tante Petra

  • 18 November 2014 - 10:46

    Marvin:

    Dag kanjer! Haha jaja zo zie je maar weer. Tijd vliegt om en t gekke aan plannen is dat veel dingen pas op het laatste moment tot je komen. Vooral lekker op je af laten komen en sommige dingen komen een beetje met de wind ;P. Ik denk dat de brlangrijkste tip die ik je kan geven is: geniet van elk moment ookal zit het tegen want miss is zelfs dat moment een waar je vrolijk/lachend aan terug denkt.

    Xxx tot dan marfie

  • 18 November 2014 - 12:22

    Bo:

    Hee tante Peet! Het viel me inderdaad flink tegen te zien hoe de afstanden daar zijn. Ik heb wel een binnenlandse vlucht van Sydney naar Brisbane geboekt omdat ik er dan al dichterbij ben. Vanuit Brisbane heb ik een tour geboekt waarmee ik een paar dagen weg ga naar onder andere het rif. Niet helemaal goed verwoord dus in m'n blog. Dankjewel en ik ga er optimaal van genieten!! Liefs Bo

    Hey Marvin! Ohh je tip, lief! Ga ik zeker aan denken. Herinner me daar ook nog maar even aan als ik met m'n jetlag door Sydney loop met je haha. Whaaa! Volgende week volgende week, te leuk! Ik zie je daar! Kus bo.

  • 22 November 2014 - 09:04

    Marian Wenders:

    Hoi Bo,

    Ik wens je een hele goede reis en natuurlijk heel veel plezier op dit grote avontuur. Ben voorzichtig en geniet volop van alles wat je gaat meemaken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 16450

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 01 December 2017

C U B A

25 November 2014 - 24 December 2014

AUSTRALIË

Landen bezocht: