Finally getting my tan on, ah yea! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bo Jansen - WaarBenJij.nu Finally getting my tan on, ah yea! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bo Jansen - WaarBenJij.nu

Finally getting my tan on, ah yea!

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo

21 December 2014 | Australië, Cairns

Na die 3uur slaap stond ik (alweer) op Sydney domestic. Ik kwam er sochtends vroeg aan maar kon nog niet inchecken, het meest irritante van hostels/hotels. Niet bij al je spullen kunnen en je bikini dus maar ergens in de lobby uit je koffer toveren om je op een mini wc hokje om te kleden. Echt helemaal mijn ding.. Ik had gehoord dat de esplanade in Cairns de moeite waard is, een leuke lagoon met fitness apparatuur die je vrij kunt gebruiken! Ik was helemaal enthousiast daardoor want ik mis de gym echt wel heel erg hier.. Het verbaast me oprecht dat ik geen 5 kilo zwaarder ben en nog met heel veel gemak in m'n kleding pas zonder het sporten en het continu uiteten gaan hier. Goed.. eh.. De esplanade dus. Ik heb die sportdingen gemist. Het was bloedjeheet in Cairns wat ik niet echt was gewend van Sydney (en Brisbane was ook niet zó warm) dus ik liep eerst naar de lagoon. Daar heb ik een hele tijd gelegen, gezwommen, genoten. Iets later sloeg het weer echt helemaal om en ben ik dus ook niet meer gaan zoeken naar de sportapparatuur, het leek me wel tijd om te gaan inchecken en weer iets te gaan eten. Ik belandde in Gilligans, blijkbaar het 'party hostel' in die stad. Wist ik natuurlijk al van tevoren en ik belandde daar natuurlijk niet per ongeluk. Eindelijk kwam ik daar een Nederlander tegen! Ik hoor van andere mensen dat zij er genoeg zien, maar ik vind ze nergens. In de club wat ook het restaurant is kwam ik hem, Jeremi, weer tegen met een jongen die hij kon, Sean. Samen een hapje gegeten en meteen blijven hangen toen het een club werd. Oh wat een mooie avond! Veel happy houre. Veel alcohol. Mooi avondje.

De dag erna was niet zo mooi, beetje hungover. Beetje heel erg shit, want ik ging weer naar het Great Barrier Reef. Het 'echte' rif. Er stond ook weer een duik gepland. De ochtend was ik echt niet zo te genieten, veel geslapen, mijn duik geskipt.. Huilen. Kleine tip. Drinken is oké, op vakantie is het ook wel een beetje een must om op stap te gaan, maar doe het niet vlak voor zo'n trip. Echt niet. Uiteindelijk kreeg iemand van de crew mee dat ik me zo slecht voelde en ik werd het water ingestuurd. Met heel veel tegenzin sprong ik uiteindelijk van de boot en wonderbaarlijk genoeg hadden ze gelijk: in het water ben je binnen no time van je zieke gevoel af. Ik ben nog even gaan snorkelen met een ' gids' die de beste/mooiste plekjes liet zien en wauw! Dit gedeelte van het Great Barrier Reef is ook echt veel mooier dan het gedeelte bij bij Lady Musgrave Island waar ik eerder was. Jammer genoeg heeft mijn onderwatercamera het begeven, dus ik heb hier geen foto's en filmpjes meer gemaakt.. I've got the memory though! Gelukkig mocht ik mijn duik ook nog inhalen. Ik vond het eerlijk gezegd net zo 'terrifying' als de eerste keer om af te dalen. Het voelde nog steeds heel tegenstrijdig om onder water te kunnen ademen, maar ook dit keer was het binnen een paar seconde goed zodra je omlaag gaat. Het is trouwens wel verschrikkelijk hoe ik me voel met die bepakking. Je gewichtjes als riem, die fles op je rug.. Tjeeumig! Ik viel dus letterlijk om. Gelukkig viel ik het water in.. *lacht een beetje moeizaam* Genant maar stiekem ook wel heel grappig. Aan het einde van de dag besloot ik niet met de boot terug te gaan naar het vaste land, maar met de helikopter.

Whaaaa! Heli heli heli! Wat was je mooi! Ik had er nooit echt over nagedacht in een helikopter te willen vliegen, maar het werd aangeboden (niet gratis nee, helaas. I wish) en dacht meteen dit moet ik doen! Het koraalrif is prachtig om in te snorkelen en duiken, maar als je het vanuit de lucht ziet.. wauw! Onbeschrijfelijk. Die kleurverschillen door het koraal, het helderblauwe water.. Gewoon wauw.

Zaterdag op zondagnacht had ik een nachtbus naar Airlie Beach omdat vanaf daar mijn tour naar Whitsundays zou vertrekken. Ik, het kleinste meisje in de bus, had natuurlijk twee stoelen naast elkaar voor zichzelf geregeld. Waarschijnlijk is het deels daardoor dat ik prima heb kunnen slapen, ondanks dat de engelse Ben me doodleuk mededeelde aan m'n stoel te schudden de hele nacht. Hij wilde irritant zijn. Wat een schat.. Airlie Beach was een klein, heel schattig plaatsje. Wel touristisch, maar toch ook heel anders dan andere toeristische plekken die ik heb gezien. Zondag ben ik hier ook naar de lagoon geweest omdat het ook in Airlie Beach nog tropische temperaturen had. Ik klaag niet. Ben lekker bruin ondertussen! ;-) Je hebt hier overal lagoons en ik vind het heerlijk. Wel lekker op het zand kunnen liggen, maar je hebt geen zout water. Perfect naar mijn mening!

Ook hier had ik geluk: er lag een Nederlands meisje op mijn kamer. Met haar ben ik 's avonds een hapje gaan eten. Omdat ik het vermoeden had dat mijn Whitsundays dagen vermoeiend zouden worden (een boot naar een eiland met 50-60 jongeren, wat verwacht je..) ben ik maar heel verstandig vroeg naar bed gegaan. Heb ik spijt van. Verstandig zijn is saai, hahaha.

Over mijn laatste week volgt snel een volgende blog. Het kost echt heel veel tijd verhalen te schrijven en ik moet weer gaan uiteten. Oh wat een heerlijk leven.

Met een huilend hart tel ik de uren af.. Over 24u vertrekt mijn vervoer naar het vliegveld. Dit keer geen ' Sydney Domestic' maar ' Sydney International' .. Dit schrijvend, moet ik zelfs bijna echt een traantje laten. Australië, wat was je leuk, lief, geweldig! Je wakkerde mijn reiskriebels aan en gaf me zoveel meer.

Lieve mams papa & Sem.. Ik heb jullie wel gemist. Tot heeell erg snel!!

Dikke kus, heel veel knuffels of gewoon groetjes, beslis zelf maar wat je van me wilt haha.

XOXO
<3 b.

  • 21 December 2014 - 13:39

    Ingeborg:

    Wat ben je toch een schatje en wat heb je een fantastische periode gehad; dat neemt niemand je meer af! Goede reis terug en geniet nog even .... byebye, grt. ingeborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 16456

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 01 December 2017

C U B A

25 November 2014 - 24 December 2014

AUSTRALIË

Landen bezocht: