Sydney stories - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Jansen - WaarBenJij.nu Sydney stories - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Jansen - WaarBenJij.nu

Sydney stories

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo

15 December 2014 | Australië, Sydney

Oops! Van het thuisfront kreeg ik een paar dagen geleden al een app vragend wat ik uitspook en waar m'n verslagen blijven, maar ik wil eigenlijk helemaal niet gaan zitten om te schrijven.. Duurt best even en ik wil leuke dingen doen natuurlijk. Ik las mijn laatste verslag net terug om te lezen waar ik was gebleven en zelfs nu heb ik al "ohja!" momenten wat voor mij wel een teken is alles op te moeten schrijven. Ik zie zoveel dat ik de helft vergeet haha.

Mijn laatste verslag eindigde er mee dat het mijn eerste dag in Sydney was, maar daar ben ik ondertussen alweer 3 dagen weg..

Donderdagavond kwam ik laat bij Ivana thuis aan, vrijdag overdag zijn we het 'dorp' bij haar even ingegaan omdat ik een of ander kwaaltje onder m'n voet had opgelopen en verbrand was. Aangezien Sydney zo enorm groot is wordt het als allemaal steden opzich gezien. Daar waar Ivana woont is het klein dus ik vond het een dorp idee-achtig iets. De vrouw van de pharmacy wilde me bijna vermoorden.. "Stomme Europeanen, allemaal hetzelfde. Hele dag op slippers lopen en iedereen verbrand." Nouuu een en al gezelligheid dacht ik, welkom in Sydney. Ik was niet eens gaan zonnen, puur door het rondlopen was ik gekleurd. Die avond zijn we wel echt het centrum ingegaan. Even een drankje gedaan in een barretje genaamd Ship Inn. Heel erg gezellig! De zaterdagavond ben ik weer het centrum in geweest maar dit keer met een jongen uit Sydney die ik smiddags had leren kennen. Heel erg leuk want doordat je niet met backpackers bent kom je ook op de niet toeristische plekjes en barretjes. Hele leuke avond gehad bij Darling Harbour. Een kleinere haven met allemaal restaurantjes en winkeltjes. Niet echt een boulevard, lastig te beschrijven. Wat regen erbij gehad, maar ik dacht dit is eenmalig..

Niet dus. Zondag was ik met Gert-Jan, een Nederlandse jongen die ik van een aantal jaar geleden kon die nu in Sydney woont, in Newtown. Een suburb van Sydney wat een beetje de plek voor hipsters zou zijn. Regen! Regen! My gooood. Heel erg jammer maar zo dacht ik wel weer even terug aan hoe lekker het weer in Nederland nu is voor jullie! Gemeen he? ;-)

Maandag stond het strand op m'n planning. Het maakte me allemaal niet uit hoe of wat, maar ik moest en zou naar het strand. Ik besloot de ferry te pakken naar Manly. Ook een suburb en "Manly Beach" is een van de bekendere stranden van Sydney samen met Bondi. Op de ferry leerde ik Mark kennen, een Ier die al 4 jaar in Sydney woont en vantevoren in Spijkenisse zat voor werk. Hij zei dat hij het verschrikkelijk vond toen hij weg moest uit Spijkenisse/NL.. Waarom?! Ik snap het nog steeds niet.. In Manly wilden we gaan kajakken maar helaas mocht het niet omdat ze dachten dat er een storm op komst was. We zijn naar Manly Sea Life Sanctuary geweest en daar ben ik verliefd geworden op pinguïns. Aaahw! Wat zijn ze schattig hoe ze waggelend rondlopen. Ik kon er de dag erna duiken wat ik echt heell erg heb overwogen, omdat daar sowieso schildpadden haaien en de meest gave vissen zaten. Helaas is duiken al duur, laat staan als je dáár gaat duiken.. heb ik toch maar gelaten. Kajakken zat er daarna nog steeds niet in dus zijn we naar het strand gelopen. Het was wel warm en zonnig trouwens, maar hier kan het weer gewoon heel snel omslaan. Op weg naar het strand had ik een kerstmuts gekocht omdat het me een leuk idee leek Kerstkaartjes te sturen vanaf het strand, in de zon.. Zo fout, klopt van geen kant. Meteen toen we het strand opliepen stond daar.. de Kerstman!! Ik heb me bescheurd! Het idee alleen al van de kerstman in zo'n typische kerstmanbroek in mini variant op het strand, maar toen trok hij ook nog eens z'n mond open toen ik hem van dichtbij zag. Eng hoe erg hij leek en klonk als de 'echte' Kerstman! Natuurlijk even op de foto geweest met de beste man. Daarna zijn we nog op het strand gaan chillen totdat het lekkere weer toch echt over was. Het uitzicht op de ferry is trouwens zo mooi! Je waant je echt in Sydney als je op het water zit en zowel de Harbour Bridge als het Opera House achter je ziet.

Mijn manier van schrijven is net een agenda valt me nu op, letterlijk dag voor dag.

Dinsdag. Ivana had me toen ik nog thuis was al al verteld over "Pancakes on the rocks" zogenaamd de beste pannenkoeken van Sydney. Als je mij vraagt wat ik echtt lekker vind is m'n antwoord lasagna, salade of broccoli met vis/kip dus ik was nogal sceptisch. Vandaag nam ze me mee naar deze zaak om het te eten als ontbijt. Ik ging voor een Hawaï pannenkoek (ham kaas ananas & sla) en ik moet toegeven; ze had gelijk! Omnomm prima ontbijt! Ivana had de rest van de dag weer verplichtingen dus ik ben in m'n eentje naar Watson's Bay geweest. Best een leuk plekje, maar ik vond het niet bijzonder na alles wat ik eerder had gezien. Het had een knus klein parkje met een hele grote groep kleine gekleurde vogels. Hele mooie beestjes om te zien, helaas maakten ze een geluid om idioot van te worden. Het strandje waar ik belandde was echt heel erg klein en niet echt schoon, er ging ook niemand het water in. Ik heb er een dutje gedaan uit verveling omdat ik het uitzicht, een kleine maar mooie haven, na een uur te hebben bewonderd ook wel had gezien. Deze avond was wel geweldig! Ivana nam me mee naar een bar/club, Establishment. Dinsdagavond is hier salsa avond. Ik had nooit salsa gedanst maar vind Spaanse muziek heerlijk dus wilde wel met haar mee uit nieuwsgierigheid. Vanaf het moment dat we binnenkwamen totdat ik weer buiten stond is het me niet gelukt te stoppen met lachen. De sfeer is zo mooi, iedereen danst met elkaar, mannen durven gewoon op je af te stappen met respect want alles draait om het dansen. Ivana wilde iets na middernacht naar huis aangezien we er al rond 20.30u waren wat hier normaal is, maar ik kreeg het niet over m'n hart mee te gaan. Ik ben gebleven en heb nog een super leuke avond gehad. Onder andere een paar meiden uit Chili leren kennen en met hen meegedanst. Hoe zij bewegen was ik jaloers op, ik voelde me zo'n beginneling.. Wel een enorme egoboost: aan het einde van de avond stormden ze knuffelend op me af omdat ik zo'n aanvulling op hun groep was geweest! Zo lief! Op weg naar de uitgang werd ik nog even aan m'n haar getrokken door een man die me had zien dansen en wilde dat ik hem dat ook zou leren. Geen idee wat ik in die club heb gedaan, maar blijkbaar straalde ik alles behalve 'beginneling' uit. Ik straal er nu alweer door, ik wil die avond over doen!

Woensdag ben ik in Chatswood gaan rondlopen. Ik was laat wakker en dat was dichtbij voor Sydney-termen. Alleen dit centrum was al bijna net zo groot als Maastricht's stadshart, dus de oppervlakte van Sydney is echt enorm.. Dat "oh het leven is zo fijn en ik geef niet eens meer zoveel om m'n uiterlijk" gaf ik daar op trouwens, haha. Ik kwam een nagel salon tegen, keek naar m'n surf souvenir (lelijke gebroken nagels) en zat binnen no time daar binnen. Savonds ben ik, op kosten van mijn lieve papa & mama, met Ivana gaan uiteten in een fancy restaurant met belachelijk dure steaks en asperges. Ha! Oh wat was dat heeerlijk!

Donderdag regende het weer behoorlijk dus zijn Ivana en ik de dag begonnen in een zwembad/spa. Even bubbelen in een bubbelbad, de sauna in. Ook niet verkeerd! Ook weer samen een lunch gehad en savonds ben ik weer alleen Chatswood in gegaan om te gaan winkelen. "Ik moet toch iets tastbaars uit Australië mee naar huis meenemen?" was een heell goed excuus!

In de avond besefte ik me dat het kopen van m'n vliegticket naar Cairns nog niet gelukt was eerder. Niet handig, want het was ondertussen zo'n 23u terwijl m'n vlucht naar Cairns om 7.25 zou gaan. Heel veel gestress verder, had ik dan een aantal uur later m'n ticket.. eindelijk. Ik had welgeteld 3uur slaap te gaan voor m'n wekker om 4u weer herrie zou gaan maken..

Off to Cairns!!

xoxo
<3 b.

  • 15 December 2014 - 23:50

    Wim En Nel Hoekstra:

    Hoi Bo,
    Wat een belevenis zeg in een vreemd land, steden en mensen die je niet kent.
    Je zou alles wel te gelijk willen zien en doen lijkt mij. We hopen dat alles gaat
    naar wens gaat en heb het leuk. We kijken uit naar je volgende verslag.
    Liefs van ons.

  • 16 December 2014 - 12:48

    Cor:

    Hoi Bo,

    Wederom een heel verhaal, van de belevenissen van de afgelopen week.
    Inmiddels ben je aanbeland op Whitsunday Eilands, wat ook even niet verkeerd uitziet.
    Je moeder is jaloers op de gemaakte helicoptervlucht ! ! ! !

    De ellende in Sydney is je gelukkig bespaard gebleven, al zul je er misschien nog iets van merken als je donderdag weer terug bent.
    Dan nog een paar dagen bij Ivana, waar ik gisteren nog even mee geappt heb.

    Een paar leuke dagen nog, het schiet helaas al weer op.

    Hebben nog wel contact,

    Grtjs

  • 19 December 2014 - 23:37

    Dees:

    Whahahah bo

    Inmiddels heb ik de foto van jou en de kerstman gezien
    Whahhaha

    Maar pinguïns zijn ook mn favo diertjes ook verliefd geworden tijdens het zien van de beestjes in barcelona

    Nog even genieten bo
    Zo leuk om te lezen wat je mee maakt en wie je allemaal ontmoet

    Ben benieuwd naar de rest van je foto's

    Kusss Dees

Tags: Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 16456

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 01 December 2017

C U B A

25 November 2014 - 24 December 2014

AUSTRALIË

Landen bezocht: