Bye beautiful Brisbane.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Jansen - WaarBenJij.nu Bye beautiful Brisbane.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Jansen - WaarBenJij.nu

Bye beautiful Brisbane..

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo

05 December 2014 | Australië, Sydney

Hi mates!

Oh I love Brisbane. Wat een heerlijke stad! Ik zei tegen een paar mensen dat ik dacht in een week wel veel te kunnen zien, maar elke keer kreeg ik als antwoord dat zij hier een aantal maanden tot een jaar zitten en dat dat nog niet genoeg tijd is. Ik moet hier echt terug naar toe ooit.. maarja, bucketlist he. So much more to see..

Maandag t/m woensdag was m'n excursie. Verschrikkelijk lange busreis gehad alweer, ik sta er gewoon echt niet bij stil hoe groot de afstanden hier zijn..

Maandag zijn we op weg naar onze bestemming onverwachts in een dierentuin beland. Klein, maaar ik heb wel koala's en kangaroos gezien! All that matters. Wat een super schattige beestjes zijn koala's, super zacht en knuffelbaar. Een minder leuk dier vond ik de emoe. Een enorme Australische vogel die niet kan vliegen. Samen met Emily, het meisje waar ik in de tour mee optrok, zijn er wel wat schreeuw schrik en ren momentjes geweest haha. Ik heb trouwens wel een stoere foto met dat beest. Alles voor een foto.. Onder dat motto heb ik ook een slang om me heen laten hangen! Iehw! Ik ril er gewoon weer van.. In de avond ben ik naar het strand geweest en hebben we een super mooie zonsondergang gezien in Town Of 1770. Ook weer een van de vele ''het leven is hier perfect'' momenten.. *zucht* Kan ik hier niet voor altijd blijven?

Dinsdag stond dan eindelijk Lady Musgrave Island op de planning, een eiland bij het Great Barrier Reef. Het begon verschrikkelijk, ik werd zeeziek. Eenmaal van de boot af vergat ik dat wel meteen. Dat eiland! Wow! Het leek wel een plaatje, een gephotoshopt iets uit een film. Het water kon niet helderder en blauwer zijn, het strand was bijna wit. Te mooi! Ik zit hier nu met een pruillipje te denken ''Ik wil teruuuuug!'' We hebben een wandeling gemaakt over het eiland en daarna gingen we terug naar de boot vanaf waar we konden snorkelen. We konden ook duikles nemen en dat heb ik gedaan. Jeeemig, ik viel letterlijk om met die bepakking. Wetsuit, gewichtjes, luchtfles.. buh. Ik was best een tijdje goed nerveus over het ademen maar gelukkig schijn ik niet de enige te zijn die dat ervaart bij de eerste keer duiken. Eenmaal afgedaald was het meteen oke, je ziet vanalles waardoor je niet meer nadenkt en het ademen vanzelf gaat. Wat een top ervaring!

Dan het rif zelf.. Ik kan nu ondankbaar klinken, maar het viel tegen. Het was niet kleurrijk wat ik wel had verwacht en er zwommen bijna alleen maar kleine zilver gekleurde visjes. Ik heb denk ik 5-10 vissen gezien waarvan ik dacht wauw, schildpadden die waren beloofd omdat ze er altijd in overvloed zouden zitten waren er niet. Geen een! Heel erg jammer, een schildpad naast me had ik bijzonder gevonden. Ondanks dat vond ik het een mooie dag die ik niet meer zal vergeten. Na het duiken ben ik nog even gaan snorkelen maar dat faalde, haha. Ik had nog het duik idee in m'n hoofd waardoor ik steeds te diep ging, maar dan loopt al het water natuurlijk recht door je snorkel in je mond. Oeps..

Woensdag zijn Emily en ik onze dag begonnen met.. surfles! M'n enthousiasme was aan het einde van de les wel over. Wat is dat moeeeeilijk! M'n nagels zijn afgebroken, ik had minimaal 'n liter zeewater binnen en heb overal schaafwonden. M'n board was roze trouwens! Maakte het net weer iets leuker. Na deze ervaring zijn we rustig terug gereden naar Brisbane. Ik wilde m'n laatste avond weer op South Bank doorbrengen en belandde op een barbecue met allemaal reizigers. Super gezellig! De avond afgesloten met een Israëliër in een bar. Heel apart om zoveel multiculturele mensen te leren kennen maar ook wel heel leerzaam en leuk.

Omdat ik donderdag, gisteren, terug zou vliegen naar Sydney ben ik nog afscheid gaan nemen van m'n Vodafone call vriendje Michael. De ochtend doorgebracht bij South Bank Beach. Alweer. Wat een heerlijke plek is dat! Gisteravond ben ik goed aangekomen bij Ivana, m'n Australische vriendinnetje. Het plan was hier te blijven totdat ik weer naar huis kom, maar ik heb m'n plannen weer veranderd..

Een van de mensen die ik leerde kennen, Becki, bleek voor een backpacker/reis organisatie te werken. Ik vertelde haar over m'n ervaring bij het rif en wat blijkt.. dat eiland en dat koraal valt niet meer onder het Great Barrier Reef terwijl die organisatie dat wel zei. Heel erg lullig. Het werd me wel meteen duidelijk waarom het zo anders was dan ik me had voorgesteld. We hebben samen vanalles uitgezocht en ik heb nog een trip geboekt. Volgende week vlieg ik naar Cairns om vanuit daar naar het echte Great Barrier Reef en Whitsundays te gaan. Super veel zin in alweer, Lady Musgrave Island was al prachtig om te zien dus ik kan niet wachten om meerdere dagen bij zo'n eilandengroep te zijn!

Vandaag is m'n eerste dag in Sydney, hopelijk bevalt dit net zo goed als Brisbane.

xoxo
<3 b.

  • 05 December 2014 - 07:35

    Cor:

    Hey Bo, weer een heel verhaal, wat je allemaal meegemaakt hebt.
    Ben benieuwd naar die foto met die emoe, hi.
    Veel van de reisverhalen hebben we natuurlijk al gehoord via app, maar toch leuk om te lezen.

    Zijn benieuwd naar de verdere plannen, dat horen we wel.

    Groetjes daar bij Ivana en laat maar snel weer iets horen,


    Doeiiiiiii

  • 06 December 2014 - 11:34

    Gerard Grissen:

    Hallo Bo,
    We hebben van je vader gehoord dat je een grote reis bent aan het doen.
    We zullen je verslagen lezen en je volgen.
    Veel plezier en ben voorzichtig.

    Groetjes Gerard en brigitte

  • 08 December 2014 - 10:06

    Alie:

    Hé Bo!
    Klinkt spannend allemaal!
    Fijne en minder fijne ervaringen (en oplichting..) u-hu, 't hoort er allemaal bij ;-)
    Ik vind het super knap dat je je daar alleen red en continue je plannen wijzigt (want ook dat hoort erbij, haha!)

    Looks like you've got the feel already!
    Heel veel plezier bij je volgende duik, hoop dat deze voldoet aan je verwachtingen! (Ik ben nu al benieuwd naar de foto's!)

    Geniet met volle teugen,
    ik ga de kerstboomlichtjes uit elkaar pielen. (meh)

    <3!

  • 16 December 2014 - 01:14

    Kimberley :

    hey nichie, weer zo'n prachtig leuk verhaal! Ik geniet ervan! Ik hoop dat de tweede keer duiken een beter succes zal zijn! Heel veel plezier!! Ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Dikke knuff!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 16435

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 01 December 2017

C U B A

25 November 2014 - 24 December 2014

AUSTRALIË

Landen bezocht: